Innan material skickas till oss skall en överenskommelse göras och ett RMA nummer erhållas, vänligen ring 08 – 603 07 80 eller mejla till info@eletta.com.
Returer:
Vi tar inga produkter i retur om det inte finns ett RMA nummer. Produkterna skall vara oanvända och returneras i oskadad originalförpackning. Vi tillämpar generellt ett returavdrag om 25%. Köparen står för returfrakten.
– Fyll i RMA blanketten som vi skickar, skriv anledningen till returen och vem överenskommelsen är gjord med.
– Bifoga en kopia på följesedel eller faktura.
Service och reklamationer:
Kontakta oss för att få ett RMA nummer innan ni skickar produkter för reparation. Vi kan då planera arbetet bättre och ge er en snabbare service. Ha gärna serienumret till hands.
Vi skickar en RMA blankett som skall kompletteras och signeras. Bifoga blanketten med produkten samt mejla den till info@eletta.com.
Om produkten varit i drift så skall den rengöras innan den skickas till oss. Enligt Eletta Flows miljöpolicy får vår personal ej hantera material som ej är rengjorda, materialet kommer då att returneras utan åtgärd. Detta är även viktigt då speditörer som hanterar försändelsen kan stoppa leveransen om läckage finns på emballaget. Fraktkostnaden skall avsändaren stå för.
Vi kan endast lämna en uppskattning av reparationskostnaden i förväg. Det går ej att fastställa slutsumman förrän vi fysiskt öppnat produkten och beloppet kan därför komma att ändras. Vi tillämpar dock en enkel regel att vi aldrig reparerar om kostnaden blir så hög att det istället skulle löna sig att köpa en ny produkt. Vi tar då kontakt med köparen för en överenskommelse.
Godsadress:
Eletta Flow AB
Mälarvägen 3
141 71 Segeltorp